[linux] ipchains

Jarry guru jarry na gmx.net
Středa Březen 1 09:54:48 CET 2000

Dusan Nagy wrote:

> Nejde celkom o spojenia cez internet. To je v podstate teraz jedno
> v celku nerutovana vnutorna siet je z rozsahu volnych ip adries
> (10.xx.xx.xx a pod)
> opacna strana je z adries spravovanych RIPE.

Cize mas nejaky router ktory zaroven robi maskaradu?
Asi som dnes nejaky natvrdly...

> Potrebujem proste nejaky priklad alebo odkaz na dobry manual.
IPchains-howto nestacilo?

> Nikde som nenasiel popis ci je to mozne urobit i z ipchains alebo iba
> ipmasqadm portfw. Vie niekto jednoznacnu odpoved.

Nuz, keby si bol trosku konkretnejsi, aj odpovede by boli
jednoznacnejsie. Ale myslim (na 99%), ze JE to mozne pomocou ipchains
urobit (maskaradu, forwarding, redirecting).

BTW, myslim, ze celkom dobra dokumentacia je v "ipchains-howto"
a "man ipchains". A ak chces ist do detailov tvorby firewallu,
poznam skvelu knihu "Firewally (principy budovani a udrzovani)",
vydal CompPress (orig. O'Reilly), autor Chapman a Zwicky.
500 stran, ktore stoja za to!

Jarry