[linux] Pevna linka - zaciatocnik.

Jarry guru jarry na gmx.net
Čtvrtek Březen 2 07:41:50 CET 2000

roth na atlas.cz wrote:

> objednali sme si konecne :-) pevnu linku, problem je v tom,
> ze ja som v linuxe ucho.
> malo by to by 33600 cez modem, asi 5 - ti von, nikto dnu,
> takze ziadne sluzby typu www,
> posta, ftp a podobne. Len na browsovanie a download ako zabava
> pre management nasej firmy.
>
> Mozete mi prosim poradit nejake manualy, co vsetko treba
> (LEN NEVYHNUTNE) nainstalovat a nastavit?

No, nedavno som robil toto iste, ibaze trosku vacsia siet,
rychlejsia linka a viacero sluzieb. A tiez po prvy krat, ibaze
som prechadzal z dial-up (diald) na pevnu linku...

Odkial zacat? Mas 33.6, to je zrejme asynchro. Ten mozes
zavesit rovno na port, lebo ten je tiez asynchronny.
Na ten svoj linuxovy router si hod nejaku standartnu
distribuciu (moze byt RedHat, Debian, Caldera, atd.).
Zacni "standartnou" instalacou (alebo ak je taka volba
tak nieco ako "network server") a co nebudes potrebovat,
potom odinstalujes (napr. Apache, hoci ten sa podla mna
vzdy hodi).

Ak nechces poskytovat navonok ziadne sluzby, hod si do
/etc/hosts.deny ALL:ALL (a do hosts.allow ALL:LOCAL).
(zvysok odfiltrujes cez ipchains)

Ako mas poriesenu svoju siet? Mas IP C-class a domenu?
Asi sotva koli 5 pocitacom, hoci podla mna by to pri
pevnej linke malo byt samozrejmostou. Nech ti provider
prideli aspon tych par adries zo svojho priestoru +
nejaku tu domenu druheho stupna. Ak nie, tak ti zostava
uz len maskarada...

Co s DNS? Navrhujem na svojom routeri si ho sprav, aspon
ako caching-only a forwarder. Usetri to zbytocny sum
na relativne pomalej linke.

Dobre bude, ak si na tom routeri nainstalujes aj squid
(proxy pre http a ftp). Opat to troska "ozivi" linku.
Samozrejme, aj ipchains budu jednoduchsie...

Nastavenie modemu by nemal byt problem, odpadaju starosti
z vytacanim a overovanim identity. V ppp-howto je aj
zmienka o pevnolinkovych modemoch, to by ti malo stacit.

Neviem, co vsetko by som mal tak rychlo pospominat. Napis,
ako postupujes a ak by si mal nejake problemy, ozvi sa.
Asi radsej privatne, aby sa zbytocne nezatazovala konfera.

Jarry