[linux] OT?: vytvaranie PDF cez GhostScript - ako nastavit kompresiu?

Jozef Masarik jozef2 na softhome.net
Neděle Březen 5 13:12:19 CET 2000

Prosim nekricte, ak je to OT, ale mam problem, ktory neviem vyriesti a
tak sa pytam:
Potrebujem vytvarat PDF dokumenty z roznych aplikacii. Riesim to tak,
ze pomocou voladaca nejakej PS tlaciarne vytvorim PS subor a ten
potom cez ps2pdf a GS menim na PDF. Vznika tu vsak jeden problem:
vysledne PDF subory su niekolkonasobne vacsie ako tie, ktore
dostanem z rovnakeho PS suboru pomocou Adobe Distilleru. V helpe
k ps2pdf som sa docital, ze vsetok text, ktory je v PS napisany inym ako
4 standardnymi fontami Adobe, alebo v inom kodovani ako zapadne,
sa cez GS uklada do PDF ako bitmapa - takze asi preto su tie PDF ka
take velke. V tom helpe boli uvedene parametre, ktore sa daju nastavit
pri tvorbe PDF. Potreboval by som nastavit to, aby sa takto ulozeny
"text" teda bitmapa ukladala do PDF skomprimovane, ale zaroven tak,
aby ostala citatelna jak na monitore, tak pri tlaci a aby do dokumentov
vlozene obrazky ostali v nezmenenej kvalite. Viem ze nejake options sa
daju zadat cez prikazovy riadok, ale mne to vzdy vyhadzovalo chybu.
Takze prosim poradte, ako nastavit ps2pdf resp. GS tak, aby vytvaral
PDF s kompresiou textu (teda bitmapy) a zaroven tak, aby obrazky
ostali nezmenene.
Dalej by som potreboval poradit, ci sa da nastavit, aby sa obrazky do
PDF ukladali komprimovane (LZW ci JPEG), ale tak, aby sa nerobil
downsampling, resp. tak, aby zostala zachovana kvalita a rozlisenie
obrazkov.
Tie PS subory vytvaram na Win platforme (nebite maaa....) a na Win
mam aj GS, ale predpokladam, ze ten GS je taky isty ako linuxovy,
takze mi snad budete vediet poradit. Ak by to malo byt dlhsie, prosim
na sukromny mail. Je to pre mna naozaj dolezite, takze vopred dakujem
za akekolvek rady k problematike.
S pozdravom
Jozef Masarik