[linux] anonymous ftp upload...

Jarry guru jarry na gmx.net
Pátek Březen 10 09:23:14 CET 2000

Jarry guru wrote:

> potrebujem povolit anonymny ftp-upload suborov,
> Do /etc/ftpaccess som pridal:
>
> upload  /home/ftp  *  no
> upload  /home/ftp /pub/incoming yes root ftp 0660 nodirs
>
> Vytvoril som adresar /home/ftp/pub/incoming a dal mu prava
> chmod 270 /home/ftp/pub/incoming
>
> Lenze aj tak nemozem uploadovat:

Hm, tak uz som na to prisiel, chyba bola v pristupovych pravach.
Nestaci len:
d-w-rwx---   2 ftp      ftp          1024 Mar 10 08:38 incoming

Vlastnik adresaru musi mat dovolene aj "execute" (aby sa tam dostal):
d-wxrwx---   2 ftp      ftp          1024 Mar 10 08:38 incoming

Potom mi to uz fachcilo. Ale mam este jeden dotaz: Je nejaka
moznost automatickeho upovedomenia spravcu prostrednictvom mailu
o tom, ze niekto nieco uploadoval? Dokaze wu-ftpd nejako takto
monitorovat upload?

BTW, ak mate niekto nejaky iny napad ako vyriesit povolenie
uploadu, poslite! Uz som dostal zopar odkazov, ze takto to nie
je bezpecne, ale nikto mi nenavrhol nic lepsie...
IMHO, upload na anonymny ftp nebude nikdy uplne bezpecny...

Jarry