[linux] postupne spomalovanie s pingom

Marek Ondrej ondrejm na intrak.tuke.sk
Čtvrtek Březen 9 17:20:02 CET 2000

On Thu, 9 Mar 2000, Ing. Martin SAMEK wrote:
>    Mam nasledovny problem - pri pingovani sa postupne odozvy zvacsuju az
> na cca 15000 ms a potom sa rychlost zmeni na standardnu a takto sa to
> opakuje. Z druhej masiny ked dam rovnake IP a pripojim sa na rovnake
> miesto ping bezi stabilne. V tej problemovej masine bola vymenena
> sietovka a situacia sa nezmenila.

Na jednom stroji som mal myslim tento problem. Ping sa zvysoval po nasobku
1000 niekedy az do 85000 ms na switchovanom ethernete 10MBit. Stalo sa to
vzdy vtedy ak sa siet startla pred zasunutim kablika do sietovky, ale
aj inokedy (pri zvacseni zataze .. napr. cez ftp).
Som toho nazoru, ze chyba je v jadre, resp. v jeho zlej konfiguracii, lebo
n adanom stroji ro teraz bezi v poriadku (s jadrom 2.2.12). Po vypnuti
volby
# CONFIG_SKB_LARGE is not set
tento problem nevznikal za behu ale ostalo to s tym kablikom. Myslim ze
tento problem tam este je, ale prejavuje sa len zriedka. Presnu pricinu
neviem, budem rad ak sa to niekomu podari najst.

Marek