[linux] problem s RAM

psi na dvalin.bicba.sk psi na dvalin.bicba.sk
Pondělí Březen 13 10:21:11 CET 2000

No ja si to nemyslim, mam nove dosky QDI Winnex1 a Winnex2, Abit BP6
a na vsetkych tychto menovanych bol problem s pamatou nad 64M, i ked na
Abit-e sa to spravalo tak, ze na jednej verzii biosu to deteklo ramku
spravne, na inej nie, ale najvacsi sranda je ze pri najnovsej verziu biosu
to nedetekovalo spravne, takze to asi dost svedci o vyrobcovi....
Na doske QDI Winnex2, ked dam mem=127M, tak mi kernel ohlasi panic ale
ked nedam parameter mem,tak to zoberie 64M a bezi v pohode, mam sice
podozrenie na HW problem, ale pod winsh|tmi to funguje normalne...

Takze sa pytam, akym sposobom si linux(kernel) zistuje velkost ram, raz
som sa to uz pytal, ale bol som odkazany na cast zdrojakov kernelu z coho
som nebol moc jasny, takze je nejaky rozumny pokec o tom, nejaka web
stranka ?
Existuje nejaky memory tester pre linux, ktory spolahlivo zisti, ci je
ramka v poriadku ?

PSIkappa
psi na bicba.sk

[snip]