[linux] problem s RAM

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Pondělí Březen 13 16:46:45 CET 2000

   From: psi na dvalin.bicba.sk
   Date: Mon, 13 Mar 2000 10:21:11 +0100 (CET)

Zdravím,

   > No ja si to nemyslim, mam nove dosky QDI Winnex1 a Winnex2, Abit BP6
   > a na vsetkych tychto menovanych bol problem s pamatou nad 64M, i ked na
   > Abit-e sa to spravalo tak, ze na jednej verzii biosu to deteklo ramku
   > spravne, na inej nie, ale najvacsi sranda je ze pri najnovsej verziu biosu
   > to nedetekovalo spravne, takze to asi dost svedci o vyrobcovi....

ano naprosto souhlasím, nemá to co do činění s Linuxem, ale s HW resp. BIOSem.

   > Na doske QDI Winnex2, ked dam mem=127M, tak mi kernel ohlasi panic ale
   > ked nedam parameter mem,tak to zoberie 64M a bezi v pohode, mam sice

Zkuste dát např. mem=120M. Nemá to náhodou nějakou onboardovou grafiku?
Zahoďte ji :-)

   > Takze sa pytam, akym sposobom si linux(kernel) zistuje velkost ram, raz
   > som sa to uz pytal, ale bol som odkazany na cast zdrojakov kernelu z coho
   > som nebol moc jasny, takze je nejaky rozumny pokec o tom, nejaka web
   > stranka ?

Nechci být sarkastický, ale na lsd.linux.cz to jistě najdete :-)

   > Existuje nejaky memory tester pre linux, ktory spolahlivo zisti, ci je
   > ramka v poriadku ?

Lidi, naučte se používat freshmeat. Ušetříte spoustu času sobě i ostatním :-)
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz