[linux] lokalna domena a posta

Peter Surda psurda na byte.at
Středa Březen 15 04:01:28 CET 2000

On Tue, Mar 14, 2000 at 08:25:23AM +0100, Sulamit Bukovinska wrote:
> Zdravim
Cau.

> Ak mam na linuxe beziaci sendmail, ktory zabezpecuje internu postu a chcem
> stahovat vonkajsiu postu len z jedneho konta (cela pojde len jednemu
> pouzivatelovi, ktory ju distribuuje), moze robit problem, ak moja domena
> (lokalna) nie je registrovana? Alebo si ju mozem nazvat ako chcem?

Moze byt nastavena hocijako, ale treba vhodne nastavit maskaradu domeny, robia
to makra (v sendmail.mc)

FEATURE(`masquerade_entire_domain')
FEATURE(`allmasquerade')
FEATURE(`masquerade_envelope')
MASQUERADE_AS(`toto.je.oficialna.domena')
MASQUERADE_DOMAIN(`lokalna.neexistujuca')
MASQUERADE_DOMAIN(`dalsia.lokalna')

popripade ked ma mapovat aj lokalnych userov na nejaku adresu

FEATURE(`genericstable', `hash -o /etc/mail/genericstable')
GENERICS_DOMAIN(`lokalna.neexistujuca')

a do /etc/mail/genericstable dat vhodne data.

Samozrejme, potom este vygenerovat novy sendmail.cf nejak takto

m4 /etc/sendmai.mc > /etc/sendmail.cf

a restartovat sendmail. Este odporucam prekontrolovat, ci je dobre nastavene
DNS, malo by to mat aj zonu pre lokalnu domenu, lebo potom bude furt cakat na
resolvovanie.

Mam to odskusane asi na troch roznych pocitacoch v dvoch roznych krajinach :-)

> S. Bukovinska

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <surda na bigfoot.com>, ICQ 10236103

--
            0 and 1. Now what could be so hard about that?