[linux] linux-PC ako konzola

Jarry guru jarry na gmx.net
Čtvrtek Březen 16 06:58:53 CET 2000

Vdaka vsetkym ktori mi odpovedali (sukromne aj cez konferu).
Bohuzial som mal vcera take fofry, ze som vobec nestihal odpisovat.
Takze sumar:

Napokon som sa na server dostal. Staci plny nulmodemovy kabel
s redukciami na tty na oboch koncoch, a nejaky ten emulator.
V linuxe staci aj minicom, vo Windows napriklad teraterm.
Nastavenie jednoduche: 9600b/s, no parity, 8 data, 1 stop,
no control flow.

A teraz trosku podrobnejsie k tomu serveru: Je to aplikacny
server (alebo skor technicka pracovna stanica), na ktorom
sa inak normalne pracuje v X-soch. No a na tomto serveri
som robil upgrade operacneho systemu, vlastne jeho novu
instalaciu (kompletne reformatovanie diskov). Kto uz nieco
take robil na "velkom" unixe (Irix, HP-UX, DigUnix, SunOS,...)
ten vie, ze to nie je sranda (zlaty linux!). No a presne
pocas instalacie mi na tom serveri odisla grafika, a to aj
v znakovom rezime! Nestihol som ani nastavit siet, navyse tieto
64bitove obludy hned chcu bootovat do X (ak sa im to nezmeni) na
primarnej grafike, takze sa krasne zacyklil. Cez siet som sa nan
nedostal (este nebola nastavena), takze zostala len konzola na
seriovom porte.

Cez nu som potom ako-tak dokoncil instalaciu, aj cez siet sa tam
uz mozem dostat, ale pri bootovani tam musi byt: Bud fungujuca
primarna grafika (on si ju kontroluje), alebo konzola na seriovom
porte! Inak nenabehne. Po nabootovani mozem tuto "konzolu" odpojit
a prihlasit sa cez telnet. Lenze na linuxe nemam poriadnu grafiku,
teda v zmysle OpenGL. Viete o niecom vhodnom + prisluzny Xserver,
co by pasovalo na CAD/DTP stanicu? Plna podpora 3D operacii v realnom
case nutna! BTW, ta grafika, ktora mi odisla na serveri, stoji asi
okolo 100 az 150 litrov! Sefa zrejme nacisto porazi...

Jarry