[linux] <OT> pokusy o hack, ISP mlci...

Jarry guru jarry na gmx.net
Pátek Březen 17 07:10:46 CET 2000

Sorry za tento OT, ale uz si neviem rady:

Za posledne 2 tyzdne som tu mal asi 15 pokusov o hacknutie
mojho servera z tej istej (!!!) IP adresy isteho (zatial)
nemenovaneho ISP z juznej Azie (ktory na svojej www-stranke
tvrdi, ze je No.1 ISP in Asia-Pacific region). Poslal som
im uz 4 maily na adresu, uvedenu na ich www-stranke, ale
jedina odpoved (ak sa to za nu da povazovat) je to, ze tie
pokusy o hack prichadzaju castejsie a su drzejsie (ako keby
som sa zdvorilo stazoval rovno tomu "wanna-be" hackerovi!).

Neviem, ci je to dial-up, lebo hoci nameresolving nefunguje
(mam iba IP, typicke pre dial-up), traceroute ho vzdy najde
(to zas pre dial-up asi nie je typicke, byt stale "up").

Inak, priebeh byva klasicky: Najprv niekolkonasobne oscanovanie
portov, potom pokus o pripojenie na niektore sluzby (pop3, ftp,
imap, telnet, ssh, portmap, rlogin), dalej skusi spam relying,
no a napokon sa pusti do apacha (hlada niektore zname cgi-skripty),
a ked uz nevie, co robit, skusi DoS na niektore sluzby (co sa mu
dost dari, kedze mam pomerne pomalu pevnu linku).

Co mam robit? Provider a majitel siete na to zjavne kasle!
Je na internete nejaka nadradena autorita, kam by som sa nanho
mohol stazovat? Alebo si naozaj na internete kazdy moze robit,
co sa mu zachce? A ci sa mam drzat zasady "oko za oko"?

Jarry