[linux] POMOOOC !!!

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.shadow.sk
Pátek Březen 17 08:21:43 CET 2000

On Fri, Mar 17, 2000 at 08:17:47AM +0100, Jaroslav Matej wrote:
> Prosim pomozte,
>
> Pri starte systemu mi vypise 'Unable to read superblock' a neskor ze
> nemohol namontovat Root filesystem a kernel panic.
>
> Mam RH 6.0. Skusal som rescue disketu. V ramci toho 'e2fsck -f -b 8193
> \dev \hda5' co nezabralo, aj ked sa to tvarilo v poriadku, skusal som aj
> miesto 8193 dat 16385, zase nic. Jadro na diskete (boot + rescue
> diskety) nepodporuje vfat ani msdos. Stacilo by mi zalohovat data na Win
> oblast a instalujem znovu (uz je najvyssi cas).

Ahoj,

  po istych mojich 'divokych' pokusoch s istym filesystemom
sa mi to stalo tiez. Tiez som skusal rozne hodnoty na najdenie
superbloku, ale nevedel som ho najst.

  Po opatovnom naformatovani v RedHat 6.1 som si ale vsimol,
ze superbloky su na celkom inych adresach. RH 6.1 vraj pouziva
vacsie bloky pre inody a asi preto boli tie pozicne cisla
superblokov ovela mensie (urcite do 8000). Formatoval som asi gigovu
partciu.

  Vie niekto ako sa tieto udaje daju experimentalne zistit,
pokial som si ich nezapisal pri formatovani? (kto ma drzat tolko
udajov a navyse RedHat to pri instalacii ani nevypise). :-))

			Cafte.
					SAL