[linux] SQUID

Peter Surda psurda na byte.at
Čtvrtek Listopad 2 11:46:53 CET 2000

Ahojky ludkovia,

mam taku otazocku. Mame 2mbps/512kbps linku a na nej visi momentalne 218
pocitacov cez NAT. Snad nemusim dodavat, ze v istych okamihoch je to dost
pomale (aj ked "uzke hrdlo" je podla vyskumu na dalsom hop-e). Ide sa kupovat
novy server (teraz mame P166/48MB ram a hej, zvlada to v pohode routovat :-)).
No a chcem nainstalovat squid aby sa zlepsila http performance. Zvladne Squid
ulozny priestor vo velkosti 20-50GB? Ja som to zatial pouzival iba na .5G a
tak teda neviem.

A este dalsia otazka: pouzivam ipchains a perl na accouting, aby som vedel,
kto kolko taha a ake porty sa vyuzivaju a vysledok je asi takyto (zhruba za
tyzden):

----------------------
                Report from Thu Nov  2 11:16:01 CET 2000

                  Protocol usage:

Protocol          Bytes     %
-------------   --------- ----
   telnet/ssh    1851.49K  0.0
         pop3     283.76M  0.6
          ftp    1124.54M  2.6
        https      51.98M  0.1
         real          0B  0.0
         smtp    7803.07K  0.0
         news    1178.87M  2.7
          www    9315.72M  21.3

Total traffic by these protocols:    11.68G or 27.3%
Total traffic by other protocols:    31.09G or 72.7%
Total traffic in :    42.77G

Nejaky napad ktore porty mam pridat k monitorovaniu? Chcem najst "vinnikov" a
skusit vsetko co sa da robit cez proxy. Keby to bol napster/gnutella, da sa to
spravit cez squid? Pokial sa pamatam minimalne gnutella je http protokol.

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <surda na bigfoot.com>, ICQ 10236103, +4369910964300

--
         The computer revolution is over. The computers won.