[linux] SQUID

rasto rickardt rickardt.rasto na cezar.vsnet.sk
Čtvrtek Listopad 2 12:18:27 CET 2000

Peter Surda wrote:

> Ahojky ludkovia,
>
> mam taku otazocku. Mame 2mbps/512kbps linku a na nej visi momentalne 218
> pocitacov cez NAT. Snad nemusim dodavat, ze v istych okamihoch je to dost
> pomale (aj ked "uzke hrdlo" je podla vyskumu na dalsom hop-e). Ide sa kupovat
> novy server (teraz mame P166/48MB ram a hej, zvlada to v pohode routovat :-)).
> No a chcem nainstalovat squid aby sa zlepsila http performance. Zvladne Squid
> ulozny priestor vo velkosti 20-50GB? Ja som to zatial pouzival iba na .5G a
> tak teda neviem.

20 gb ma odskusane chodi to bez problemov, ale som prisiel na to ze nie
je dovod
pre taky velky cache, pretoze uz velmi vela stranok je dynamickych nie
statickych

> [...]
>          real          0B  0.0
>          smtp    7803.07K  0.0
>          news    1178.87M  2.7
>           www    9315.72M  21.3
>
> Total traffic by these protocols:    11.68G or 27.3%
> Total traffic by other protocols:    31.09G or 72.7%
> Total traffic in :    42.77G
> ----------------------
>
> Nejaky napad ktore porty mam pridat k monitorovaniu? Chcem najst "vinnikov" a
> skusit vsetko co sa da robit cez proxy. Keby to bol napster/gnutella, da sa to
> spravit cez squid? Pokial sa pamatam minimalne gnutella je http protokol.

napster zakaz a urob si opennap server ktory nalinkujes, viac ti ale o
tom povedat neviem
pretoze to tiez riesim /useri chcu napster ktory je zakazany na
firewalle tak im robim opennap server
a budem sa ho snazit pripojit do existujucej hierarchie/ tak si to v
pohode odmonitorujes.

riki