[linux] linux server security...

Martin Marusinec mmarusinec na ex-it.sk
Pondělí Listopad 13 09:13:41 CET 2000

To znamena, pri vymene procesora alebo niecoho ineho vymenis aj data?

M.M.

-----Original Message-----
From: linux-admin na rak.isternet.sk [mailto:linux-admin na rak.isternet.sk]On
Behalf Of Jarry guru
Sent: 13. novembra 2000 7:55
To: linux na rak.isternet.sk
Subject: [linux] linux server security...

Caute,

mal by som takyto dotaz: Da sa nejako zaistit to,
aby disk (alebo aspon niektora particia) neboli
citatelne na inom kompe? Mam na mysli to, ze cela
bezpecnost ide v certy, ak ma niekto fyzicky pristup
k serveru, jednoducho ho zhodi, otvori skrinu, vyberie
disk, vlozi do ineho kompu, namontuje, precita to, co
potrebuje a vrati spat...

Len mi neradte zamknut server do trezoru v stene, to
ma uz napadlo. Len este neviem, cim vyvrtat otvor na
lan a ac/dc kabel v pancierovych dverach...    :-)

But seriously, ziadne riesenie a-la "zamka" nevyhovie.
Najlepsie by bolo kodovat cely disk ale tak, aby si server
ani pri starte nepytal kluc, ale radsej si ho od niecoho
odvodil (CPUID, HW-adresa lan adaptera, atd.). HOWTO?

Jarry