[linux] problem s graf. kartou pod X

Zdenko Podobný zdpo na mailbox.sk
Středa Listopad 15 15:58:15 CET 2000

Zabudol si uviest niekolko doleyitych informacii: aku mas distribuciu a
aku verziu Xwindows pouzivas.

Nemam skusenot s touto kartou ale aspon vseobecne:
[1] zo svojho okolia viem, ze s novy graf. kartami najlepsie
spolupracuje Madrake. Kedze nedavno vysla nova verzia skuk ju alebo
aspon niektore veci z nej (Xwindows + konfiguratory)
[2] Xconfigurator nevie vzdy poriadne nastavit ani veci pre karty, ktore
dobre pozna (S3 Virge), co je stara karta a davno podporovana. Niektore
distribucie dodavaju aj ine konfiguratory na nastavenie graf karty,
takze skus ich vyskusat (napr. redHat XFree86-XF86Setup)- Vsetky
konfiguratory vsak nastavuju iba tzv konzervativne hodnoty (t.j. iba
take, ktorymi su si iste a tych nezvykne byt vela)
[3] V kazdom pripade maz mosnot nastavit si vsetko sam rucne v subore
/etc/X11/XF86Config. Okrem odvahy budes potrebovat aj nejake
podprobnejsie infomacie o svojej karte. Pozri si man XF86Config a potom
sa pusti so nastavovania (sekcie Device a Screen -> pre Xwindows 4.0)
Skus na zaciatok zmenit len prvu subbsekciu (X ju pouzivaju ako default)
na:
 Subsection "Display"
        Depth       24
        Modes       "1024x768" "800x600" "640x480"	# poradie urcuje je
1024x768 je default
        ViewPort    0 0
	Virtual     1024 768
  EndSubsection

Zdeno

PS: Nezabudni si nastavit init tak, aby nestartovalo graficke prostredie
po bootovani.