[linux] OT: TeX, alebo docBook

Stefan Petrucha petrucha na isnet.sk
Čtvrtek Listopad 16 15:35:10 CET 2000

Marek Grac wrote:

>         No ja viem, ze sa to da robit aj tak aj tak (z docBook spravim aj
> pdf; a z TeX aj HTML) len mi ide o to, co z toho pouzit; nemam skusenosti
> ani s jednym ani s druhym. :(

Na zaciatok trochu teorie.

SGML (Standard Generalized Markup Language) je standard umoznujuci
strukturovanie informacii. Na popis konkretnej struktury sa pouziva DTD
(Document Type Description). V DTD sa definuje, co a kde v strukture
dokumenta moze a/alebo musi byt, ake su tagy, ich atributy, kodovanie
znakov a este vela inych veci. Jednym z DTD je aj DocBook.

Standard SGML sa zameriava na STRUKTURU a OBSAH dokumentov, nie na to,
ako budu VYZERAT alebo ako sa budu INTERPRETOVAT. Naproti tomu HTML a
TeX sa zameriavaju viac na VYZOR, pricom OBSAH a STRUKTURA nie su az
take podstatne.

SGML umoznuje zamerat sa na podstatu - ked mas PODSTATU, dokazes z nej
vyrobit akukolvek FORMU relativne jednoducho. Ked mas FORMU a chces z
nej ziskat PODSTATU, je to radovo narocnejsia uloha.

Tiez som sa nedavno zamyslal nad dokumentaciou a rozhodol som sa pre
SGML. Na normalnu robotu pouzivam jednoduchsie DTD a dokumentaciu zatial
pisem rovno v HTML. Skumam ale, co pre DocBook existuje, a ak sa mi to
bude pozdavat, dokumentaciu budem robit pomocou toho.

Stevo
--
http://www.isnet.sk/petrucha