[linux] Viac sieti na jednom ethernete.

Michal Zimen mizu na nextra.sk
Čtvrtek Listopad 16 18:40:49 CET 2000

Takze este raz na oozrejmenie situacie.

  Staviam Wireless Router. Kedze karty su "dost" drahe snazim sa vyuzit
  jednu kartu wireless ako vstupny bod pre vsetkych klientov, ktory sa budu
  pripajat na router.
  Ta Wireless karta sa chova presne ako ethernet. Vytvori si zariadenie eth0
  a vsetko funguje ako keby to bola klasicka ethernetova karticka.

  Kazdy zakaznik bude mat tu istu kartu na pripojenie na moj router.

  ALE !

  1. Zakaznik pripojeny na tento router nesmie vidiet ostatnych zakaznikov.

  Kedze vsetci (router + ostatny zakaznici) su pripojeny na "jednom mediu",
  s roznymi siet. adresami (aby sa "nevideli") a maju nastaveny gateway na
  moj router, tak ked zistia ze existuje aj kratsia trasa ako ist cez router
  tak sa dohodnu mimo router. To je ten IP redirect !

  Proste chcem "totalne" riadit vsetky pakety od vsetkych zakaznikov.
  Ak by sla nejaka trasa "mimo router" nebolo by to dobre.

  Ja som to skusal riesit ze na routeri som zariadeniu eth0 priradil viac
  IP adries. Tymto som zarucil spojenie medzi roznymi typmi sieti na jednom
  ethernete.

  Tento problem s IP redirectom by asi nebol, keby na kazdeho pripojeneho
  klienta by pripadalo jedno siet. zariadenie.
  Tento model vsak je nevyhovujuci, nakolko som limitovany poctom kariet(sloty,
  ...) a v neposlednom rade aj cenou.

  Tu som nacrtol dany problem. :)

                        _______________
                  eth0 |Wireless Router| eth0
    ___________________|+MASQ+NAT+     |________________
    |192.168.1.2       |+FireWall+ etc.|               |
 ---------             |_______________|               |192.168.208.2
 |  ISP   |           /        192.168.1.1     --------------
 |(klient)|          /         192.168.208.1   |  Klient    |
 |________|       ___|________                 | (Win9x)    |
                 | n-ty klient|                |____________|

  Problem je mozno trivialny:
     Viac sieti na jednom "mediu".
     Zakaznici musia "byt chraneny" pred ostatnymi klientami.
     atd..

Dik za kazdu pomoc.

						Mizu

--