[linux] Riadenie toku siete. (sirka pasma, atd...)

Pátek Listopad 24 08:56:47 CET 2000

On Wed, Nov 22, 2000 at 05:35:38PM +0100, Michal Zimen wrote:
> [...]
No a casom som zistil, ze to vobec nerobi to co treba. Teda sice to upstream
rozdeli ale priority su rovnake.

No tak som sa rozhodol naprogramovat vlastnu queueing disciplinu ktora robi to
co chcem (teda ze fwmark urcuje prioritu paketu). Po asi 10 hodinach a 6tich
restartov mam konecne jadro ktore ju akceptuje (QoS ako moduly mi nefunguju
vobec, sice ich skompiluje ale odmietne loadnut), musel som menit a
rekompilovat aj tc. Ci to ozaj robi to co chcem experimentalne este neviem
dolozit (lebo upstream este neni zatazeny), ale myslim ze algoritmus je dobry
a kedze data cez tu disciplinu tecu (inac by nebol pristup k internetu :-))
tak sa tesim ako sa to prejavi neskor.

> ....idem to vyskusat....   :)
Hmm asi ti to bude prd platne (sori).

>    Poskytuje tc nieco ovela viac ako shaper, alebo tieto veci
>     plnia inu funkciu. ?
Shaper dokaze len vytvorit virtualne zariadenie, ktore ma istu specifikovanu
rychlost. TC ma: classy, queueing disciplines (qdisc) a filtre, s ktorymi
mozes robit co chces a mozes programovat aj vlastne. Da sa s tym robit akasi
stromova struktura.

Tu diplomovku naozaj odporucam, je to tam dobre vysvetlene, to len ja som to
2 dni nevedel pochopit :-)

No tak mi drzte palce aby to robilo to co chcem, aby mi tu qdisc Kuznetsov moc
nesprdol a aby sa dostala do oficialneho jadra :-)

>    Dik
>    						Mizu

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <surda na bigfoot.com>, ICQ 10236103, +4369910964300

--
            Secret hacker rule #11: hackers read manuals.