[linux] IP <-> MAC

Michal Zimen mizu na nextra.sk
Pátek Listopad 24 18:05:25 CET 2000

On Thu, 23 Nov 2000, Matus "fantomas" Uhlar wrote:

> Date: Thu, 23 Nov 2000 09:48:14 +0100
> From: Matus "fantomas" Uhlar <uhlar na fantomas.sk>
> To: linux na rak.isternet.sk
> Subject: Re: [linux] IP <-> MAC
>
> -> > ->   Potrebujem zaistit aby si uzivatelia v sieti nemenili svoje IP
> -> > ->   adresy. Myslim ze by som mal skontrolvat MAC adresu s IP adresou,
> -> > ->   ale neviem ako. Tuto kontrolu budem robit v routeri.
>
> -> Nedalo by sa to riesit naopak cez DHCP?, a nastavit overovania cez MAC?
>
> Rozmyslaj... ked moze pouzivatel zmenit IP moze aj vypnut DHCP nie ? Tu
> [...]

... a co tak pouzit prikaz ip z balika iproute2 ?

Cital som tam take nieco ze sa da priradit fixna hodnota MAC ku IP (alebo naopak)
  ip neigh add 1.1.1.1 lladdr 00:00:00... dev eth0 nud perm

  Ale potom som zistil ze jedna MAC adresa moze mat viac IP. Do arp tabulky
  len pribudne zaznam s novou IP a starym MAC.

  Nieje nejaka moznost toto odfiltrovat ?

  					Mizu

--