[linux] kopia particii

Ronald Pupala pupala na sse-za.sk
Úterý Listopad 28 14:30:22 CET 2000

Pupala Ronald pupala na sse-za.sk
----- Original Message -----
Od: Bohdan Spes <spes na infotrans.sk>
Komu: linux mailing list <linux na rak.isternet.sk>
Odoslané: 28. november 2000 13:25
Predmet: [linux] kopia particii

Ahojte !

> Upresnennie:
>
> mam maly disk(postacuje) 300 mega. Chcem to nakopirovat na disk 2 G. Tak
> skusil som dd if=/dev/hda /of=/dev/hdc , to je inac zdatna somarina.
Napadlo mi
> vytvorit na hdc particiu hdc1 rovnako velku ako hda1 a tak spravit
> dd if=/dev/hda1 of=/dev/hdc1  To by mozno slo, lenze sa mi nedari urobit
> rovnako velke particie.

Na toto som pouzil sdd, co je modifikacia dd od Joerga Schillinga, autora
cdrecord.
Inac je to vyborne pouzitelne pri vytvatrani image z existujucich CD.
Podmienka je ale vernost k iso9660, ziadne RAW finty. Ale kedze na konci CD
je par sektorov volnych, tento program to chape, na rozdiel od klasickeho
dd, ktory na konci CD v iso9660 vzdy hubuje. A takto sdd zvlada aj disk
image na nerovnake partition´s.

Prajem príjemny den

Rony