[linux] Sendmail a smtp server

Úterý Říjen 3 23:22:39 CEST 2000

-> MZ> Pouzivam sendmail na odosielanie posty. Dlho dlho to slo bez problemov az
-> MZ> nedavno som si vsimol ze posta nejak sa nechce odoslielat.
->
-> MZ>  z logov som zistel nasl. hlasku:
->
-> MZ>   Host name Lookup failure: smtp.nextra.sk
-> MZ>   stat: Deffered
->
-> MZ> Asi nemoze najst cestu ku smpt serveru. Ale ten existuje. Skusal som sa spojit
-> MZ> cez telnet na port 25 a islo to.

zrejme je daco s DNS...

-> Prave som sa s tym trapil aj s kamaratom. Presne ten isty problem.
-> Dosli sme k nazoru, ze v Nextre maju nieco do....bane s MX zaznamom na
-> smtp.nextra.sk (podla tcpdump-u). Nastavili sme teda pokusne
-> mail.host.sk (alebo smtp.nost.sk ?) a sendmail fachci.
-> K tomu by mohol nieco snad povedat Matus - fantomas - Uhlar.

1. smtp.nextra.sk je v poriadku, MX zaznamy nema a nepotrebuje...

2. nechapem co ste skusali tcpdumpom.

3. mail.host.sk je tzv open relay a maily z takychto masin resp.
   prechadzajuce takymito masinami sa blokuju na mnohych miestach pretoze
   byvaju zneuzivane spammermi...

 "Where do you want to go to die?" [Microsoft]