[linux] Identifikacia MTA

Robert Madaj rony na ultranet.sk
Úterý Říjen 17 17:51:28 CEST 2000

1. rychlostou tukania :-)
2. mozes skusit overit si IP adresu hosta v DNS (MX) zaznamoch
   a podla toho vyhlasit, ci je to 'regulerny' MTA
3. presny nazov softwaru, s ktorym komunikujes pomerne tazko
   (aspon zatial neviem ako by som to urobil - pokial si odpustim
   hadanie z gule)
4. mozes sa mu okamzite pokusit pripojit sa po SMTP
   a ak sa ti nahodou ozve, tak by to mohol byt MTA,
   mozes mu skusit zadat par prikazov SMTP - toto moze robit aj tvoj
   stroj.

neviem, ci firewally pouzivaju este ine techniky na overenie hosta
okrem napr. 'rbl' co asi nie je to na co sa pytas.

pdbs> Zdravim,
pdbs> rad by som vedel ako sa da zistit aky MTA (mail transfer agent) sa
pdbs> konektuje na moj mailserver a ako sa da rozlisit, ci sa to konektuje
pdbs> skutocny MTA, alebo len niekdo cez telnet a SMTP predstiera inu
pdbs> identitu...
pdbs> Na jednom proprietari firewalle som to videl, ako dokazal rozlisit ci mail
pdbs> bol posielany cez telnet alebo sendmailom,qmailom.

--
  maj sa r.