[linux] Identifikacia MTA

Robert Madaj rony na ultranet.sk
Středa Říjen 18 17:32:25 CEST 2000

->> 4. mozes sa mu okamzite pokusit pripojit sa po SMTP
->>    a ak sa ti nahodou ozve, tak by to mohol byt MTA,
->>    mozes mu skusit zadat par prikazov SMTP - toto moze robit aj tvoj
->>    stroj.

MfU> pomerne logicke az nato ze kopa MTA sa nepredstavuje...

avsak len skutocne MTA dokaze odpovedat na zadane prikazy
proste natukam
HELO
HELP
ci nieco podobne
a na taketo veci by mal podla RFC odpovedat standardnymi hlaskami
s cislom na zaciatku.

MfU> skratka a jednoducho, nikdy to nebude na 100%

no urcite je pravda, ze uvodny banner mi neposle hocikto,
avsak ked posle musi zacinat cislom, myslim, ze najlepsie
je precitat si RFC 821

         R: 220 BERKELEY.ARPA Simple Mail Transfer Service Ready
         S: HELO USC-ISIF.ARPA
         R: 250 BERKELEY.ARPA

inak si neviem dost dobre predstavit, ako by mohol niekto
zistit aky presne software pouzivam ako MTA
mozno pod windozom ano :)

klasickemu MTA je uplne sumafuk kto s nim komunikuje
ci koncovy uzivatel alebo iny MTA, sposob prenosu sprav
je rovnaky.

--
  maj sa r.