[linux] TV karta

Stefan Petrucha petrucha na isnet.sk
Úterý Říjen 24 15:29:41 CEST 2000

Jozef Cervenansky wrote:
> chcel by som sa spytat na vase skusenosti s TV kartami pod Linuxom.
> Mozete mi napisat, ake typy pouzivate a ako ste spokojni ?

Konkretne mam Hauppauge WinTV PCI a dokial sa mi ju nepodarilo rozbehat
pod Linuxom, nebol som bohvieako spokojny :-) Tato karta vysla vitazne v
porovnani s inymi v recenzii c't niekedy v roku 1999 a v Nemecku bola
tusim za polovicnu cenu ako porovnatelna AVer u nas. Ma jeden pre
nase konciny podstatny nedostatok: podporuje zvuk len v zapadnej norme.
Pod Windozmi som mal zvuk naozaj len na polovici kanalov. Ked som si
nedavno nasiel cas a rozbehal ju pod Linuxom (SuSE 6.3), ozvali sa aj
"tiche" kanaly. Zvuk nemaju az taky kvalitny, ale zvacsa sa to da
pocuvat. Na to, ze sa vyrobca vyjadril, ze to vobec nepojde, celkom
super :-)

Grabovat video som zatial neskusal a JPEG snapshoty idu v pohode v TV
rozliseni (7xx * 5xx), co som pod Windozmi tiez nevedel docielit.

Ako to uz byva, nic nie je idealne, a preto aj teraz sa sem-tam vyskytnu
musky. Vcera som napr. po asi hodinovom pozerani zistil, ze obraz aj so
zvukom stale funguje super, ale zvysok masiny totalne vytuhol - mys aj
klavesnica (neviem, ako na tom bola siet, ale doma inu masinu na
otestovanie nemam). Jedine, co zafungovalo, bolo tlacitko Reset ;-)

Castejsie sa stava, ze stuhne niektory drajver v jadre (este neviem
ktory), obraz sa zasekne a nedaju sa uz ani prepinat kanaly. Na to mam
uz skriptik, ktory ukonci aplikaciu, uvolni moduly z jadra a restartne
to.

Celkovo som vsak s fungovanim spokojny, lebo je to lepsie ako
"predpovedaju" autori ovladacov a softu (nemal som problemy prepinat X -
konzola ani medzi virtualnymi obrazovkami pod X).

Zatial som neskusal teletext.

> Rozmyslam nad kupou.

Osobne som ju kvoli pozeraniu nekupoval. Chcel som len stereo/duo zvuk a
nezdalo sa mi este nutne investovat do noveho televizora, preto ATI a
Dart vypadli hned v prvom kole (mono). Keby sa nerozbehol ten zvuk,
chcel som kupit AVer - aj cena isla tusim v poslednej dobe trochu dole.

S. Petrucha