[linux] Rozdiel medzi ipchains a ipfwadm

Čtvrtek Říjen 26 10:03:40 CEST 2000

Dňa 26. Oct 2000 o 06:42, Ing. Leopold Martinka napísal(a):

> U Redhat Linuxu do verzie tusim 5.2 sa pouzival na anstavenie pravidiel
> firewallu ipfwadm a od verzie 6.0 sa pouziva ipchains. V podstate je to
> modifikovany a rozsireny ipfwadm.

opat niekto zije v predstave ze iba redhat ma linux?...

ipfwadm sa pouzival pre jadra vo verziach 2.0.x, a 2.1.okolo40
potom sa prerobili struktury v jadre, kde su umiestnene filtrovacie informacie
a zacal sa pouzivat program ipchains.
tieto programy su navzajom nekompatibilne, existuje vsak wrappery, ktore pomozu
pri prechode zo starsej verize na novsiu.
aby to nebolo malo, v jadrach 2.4.x sa bude pouzivat nastroj ipfw, ktory bude
podstatne sofistikovanejsi a mocnejsi ako predchadzajuce dva..

S pozdravom
--
+ Tibor "FuturE" Pittich | Email       : Tibor.Pittich na phuture.sk