[linux] kde2 a SRPMS na RH6.2

Peter Ivanyi ivanyi na internet.sk
Pátek Říjen 27 23:47:17 CEST 2000

On Thu, 26 Oct, 2000 at 23:00:41 +0200, Matus Horvath wrote:
> Hi all
>
> Pokusam sa len tak zo srandy (a z nedockavosti:) skompilovat
> kde2 na RH6.2. Bohuzial mam k dispozicii len SRPM zdrojaky
> - to co uz na je v adresari pre RH6.2 plus vsetko ostatne z adresara
> RH7. Doteraz som sa so SRPM nehral, ale ak to chapem spravne
> treba urobit rpm -i blabla.src.rpm, potom rpm -bb blabla.spec,
> potom rpm -i blabla.rpm. Hned prvy balicek co som isiel instalovat
> (bol to flex z adresara pre RH6.2, cize by skutocne mohol ficat
> bez problemov) pri kompilovani vypise zopar raz file not found
> [...]

Problem je v tom, ze rpm ver. 4 zaviedlo nove makra, kt. sa
nenachadzaju v starsich verziach. V podstate sa to da vyriesit
(min.) tromi rozlicnymi sposobmi:

1) upgrade rpm na ver. 4 (kvoli zavislostiam aj
instalaciou/upgrade-om niekolkych dalsich balikov - rpm-ka si mozno
zostavit zo srpm-iek)

2) upravou spec suborov, aby nepouzivali nove|nezname makra

3) upravou (doplnenim) potrebnych makier do /usr/lib/rpm/macros
(resp. podla dokumentacie asi vhodnejsim miestom by bolo vlozit ich
do /etc/rpm/macros a/alebo ~/.rpmmacros), ako predloha moze
posluzit /usr/lib/rpm/macros z verzie 4.0.

Nejake pripomienky:

-hlasky ako fg: job control not allowed su interpretaciou shellu na
makra, ktore nepoznalo/nespracovalo rpm

-/var/tmp/flex-root nie je ziadny pochybny adresar, viac infos
v dokumentacii

Peter