[linux] 2 spojenia

Michal Zimen mizu na nextra.sk
Pondělí Říjen 30 17:43:48 CET 2000

On Sun, 29 Oct 2000, Matus "fantomas" Uhlar wrote:

> [...]
> From: Matus "fantomas" Uhlar <uhlar na fantomas.sk>
> To: Linuxova konfera <linux na rak.isternet.sk>
> Subject: Re: [linux] 2 spojenia
>
> ->   Idem robit server (router) na dost nepristupne miesto, takze chcem ho
> ->   zebezpecit dvoma pristupmi. Jeden, realny by bol cez wireless a druhy
> ->   by fungoval ako zaloha, ak by z nejakych pricin nefungovalo radiove
> ->   spojenie. Ten druhy pristup by mal byt SLIP (tiez radio-modem).
>
> takze druhy by nemal byt wireless ale bude to tiez radio modem? Trosku si
> odporujes nemas ten pocit? A preco to ma byt SLIP nie PPP?
...:)

   Ono vlastne su obe "wireless" len su robene roznym HW.
   Prvy wireless funguje ako ethernet a druhy ako ser. linka (SLIP, PPP).
   Prioritnym, hlavnym datovym nosicom bude rychly ethernet wireless (11MB).
   Avsak ak by tento nejak zlyhal a pristup ku routeru je problematicky,
   je dozlezite aby sme sa s nim vedeli nejak spojit.

> ->   Neviem ako spravit bootovanie,routovanie atd...
>
> oboje uplne akoby to boli normalne modemy.

Asi nie. Jedno je ako eth0 a druhe sl0 (ppp0).

> [...]
>
> obavam sa ze to nebude potrebne len pri bootovani ale vseobecne...
> asi by som to riesil cez pppd/dial on demand na druhom interface, pricom
> defaultroute by boli dve - data by isli normalnou linkou keby bola volna,
> ked nie, boli by naroutovane na druhy interface kde by cihajuce pppd
> vytvorilo connect keby sa objavili cakajuce pakety.
>
> Ak si niekto mysli ze by to nefungovalo nech napise preco.
>
> v takom potrebujes skript ktory ti nahodi druhe spojenie ked prve vypadne
> skratka kontroluje sav linky a ak padla nahod druhe spojenie. KEd sa nahodi

...mozno to trosku objasnilo situaciu. Takze ak vas napadlo nieco nove,
sem stym !

Dakujem

					mizu

--