[linux] GENIUS2500III

Peter Paluch peterp na frcatel.fri.utc.sk
Pondělí Září 4 09:09:39 CEST 2000

Zdravim vsetkych,
=-=-=-=-=-=-=-=-=

Musim uviest na pravu mieru vsetko, co sa tu doposial popisalo o maili s
tymto subjectom.

Tento mail pisal moj kolega, mimochodom zdatny Linuxak, ktory - suc pouceny
tym, ze v tejto konfere su ludia rozhladeni v oblasti PC vsestranne - chcel
sa obratit na vas s velmi zvlastnym problemom, ktory obaja riesime uz pol
tyzdna bez vysledku.

Problem je v tom, ze spominana sietova karta (Genius GE2500III PCI, cip
RealTek 8029AS) pod Win98SE ide neskutocne pomaly - 20 MB presunie asi za 6
minut! Pritom vo Win95 na tom istom stroji nerobila nijake problemy. Skusali
sme ju dat na inu zakladnu dosku (do ineho kompjutra), vyskusali sme snad
milion roznych driverov zo vsetkych kutov Internetu, upgradovali sme BIOS,
vyskusali vsetko mozne v CMOS Setupe - nepomohlo vobec. Zato ked sme ju
strcili do servera s Linuxom, pracovala a pracuje bezchybne na prvy sup. Aj
v nom zostala ;)

Mimochodom, mame tu aj dalsie sietove karty pod oznacenim Man-Li s tym istym
cipom, ktore chodia aj pod Win98SE (pri pouziti rovnakeho drivera) rychlo a
spolahlivo. Toto ma (nas) uplne myli, pretoze neviem, kde je teda problem -
ci vo Win, v karte alebo v oboch.

Tolko k technickej stranke problemu, teraz k socialnej. Misov mail bol
skutocne off-topic, a on si to aj priznal, ked sme sa rozpravali.
Respektujem a suhlasim s nazorom, ze tento mail tu zrejme nepatri - ale
respektujem LEN TENTO NAZOR! Nic viac! Nesuhlasim a dorazne protestujem
proti vsetkym mailom, v ktorych ich autori vo svatom hneve zvolavaju siru a
ohen len preto, ze sa nevedia povzniest nad osobne antipatie voci OS Windows
a pristupit k problemu z profesionalneho hladiska. Osobny nesuhlas sa predsa
da vyjadrit pokojne, civilizovane a sukromnym mailom. Co je to za pristup,
vynadat clovekovi, ktory sa na nas obratil s prosbou o pomoc?!

Navyse si dobre pamatam, ako ludia z tejto konferencie neraz vedeli velmi
dobre poradit aj v oblasti OS Windows - Linuxaci su neraz totiz konvertiti
zo sveta MS, ako som napriklad ja sam. Ruku na srdce - viete si predstavit
niekoho, kto by vedel k problemu s lubovolnym OS (teda aj s Windows)
pristupovat systematickejsie ako prave Linuxak???

Kto horekuje, ze tato konferencia nema uroven ceskych konferencii, mal by si
uvedomit, ze uroven konferencie zavisi od jej clenov, i od neho samotneho.
Konferencia ma zmysel a uroven len vtedy, ak jej clenovia maju dobru volu
poradit a nie "dobru volu vynadat".

Tymto mailom vas zaroven v zaujme nas i nasich mailboxov uctivo prosim, aby
ste ukoncili tento nikam neveduci spor v konferencii. Ak budete mat k tomuto
mailu pripomienky - moj mail mate, nepiste do konferencie.

Zdravi
Peter Paluch
* Peter Paluch , Kukucinova 939/35 , 024 01 Kysucke Nove Mesto *
* mobil: +421 905 164 432 , domov: +421 826 421 2542           *