[linux] RAID 1

Martin Marusinec mathew na gjh.sk
Úterý Září 5 22:02:24 CEST 2000

Zdravim,

osobne mam skusenosti s RAID 1, lebo ho pouzivam, ale priznam sa, ze na
vsetky tvoje otazky som sa musel hlboko zamysliet.
1.
neviem, ako by sa system spraval, ak by boli swap particie rozhodene na
viacerych diskoch a jeden by sa zrubal. neskusal som to, ale vdaka za
inspiraciu. pouzivam tento sposob.
druha moznost je zrejme zmirorovat dve particie a dat tam swap, ale neviem
presne o aky pokles vykonu by tam islo (pri RAID 1 sa urychli citanie a
spomali zapis)
takisto som si nie isty, ci system ako taky prezije vypadok jedneho IDE
disku (o SCSI sa nebavime), v tom pripade by mirorovany swap nemal vobec
zmysel. zazil som systemy, ktore stuhli ked som za jazdy vytiahol kabel z
cdromky

2.
nie je mozne softwarovo zmirorovat disk ako taky. zrkadlia sa particie,
ktore maju nastaveny typ "Linux raid"
vyrazy diskove pole a zrkadlenie diskov su mozno zavadzajuce, ale pri
skutocnom- hardverovom raide tieto nazvy koresponduju so skutocnostou
pre kazdy volume, ktory chces pouzivat, si musis vytvorit zvlast raid device

3.
nemyslim, ze by raid zatazoval system az tak velmi. default horna hranica
rychlosti zrkadlenia je 100MB/s (neviem, ci sa jedna o rychlost prenosu dat
pri synchronizacii diskov, alebo vo vseobecnosti). je tu skor otazka, ci je
potrebne umiestnit webovu cache na raid device. tieto data predsa nie su
dolezite. suvisi to aj s tym, ci system prezije havariu IDE disku

4.
urob si na to benchmark

Tip:
Existuje a dufam ze sa da kupit v nasich zemepisnych sirkach IDE radic,
ktory podporuje RAID0 a RAID1 na hardverovej urovni. videl som test v
starsom CHIPe, tak rok dozadu. mozno by stalo za to porozmyslat o tom

S pozdravom

M.M.