[linux] RAID 1

Ján Beňadik jbenadik na elas.sk
Středa Září 6 08:12:25 CEST 2000

Mozno to nebude k nicomu, ale par praktickych skusenosti :

Jarry guru wrote:

> [...]
> na vsetky disky ma clovek takmer 100% sancu ze comp padne, ak odide
> niektory disk. To uz je potom lepsie dat ho len na jeden disk, tak
> mam v pripade 2 diskov 50% sancu, ze odidenie disku system prezije
> (ak odide ten, na ktorom nie je swap). Nie je napokon predsa len
> lepsie vytvorit ho az na raid1 (cize /dev/md0) tak, aby bol aj swap
> mirrorovany? Potom by system mohol prezit odidenie disku, ci nie? V
> howto sa pise, ze "by to malo byt stabilne okrem pripadov, ked sa
> restauruje md0 (vlozi sa novy disk do degradovaneho pola)". Mate

Nerobil som to na Linuxe, ale na vsetkych inych unixovych systemoch bol
vzdy swap rozhodeny na vsetky disky, ktore v stroji boli. Vzdy islo iba o
SCSI disky. Vypadok jedneho z diskov nemal na swap iny ucinok, len ze sa
swap zmensil.

> [...]
> 2. cely disk v raid1
>
> Lebo ja som si myslel, ze do md sa spajaju DISKY, ale toto vyzera tak,
> ze skor PARTITIONS, a to ma teda pletie. Preco sa tomu potom sakra
> hovori "diskove pole" a "zrkadlenie diskov", ked sa vlastne jedna o
> zrkadlenie particii???
>
> A dalej, na single-disku som mal osobitne particie pre /, /usr, /var
> a /home. Znamena to, ze teraz musim na kazdom z diskov vytvorit tieto
> styri particie, tie pospajat do raid (md0=hda1+hdc1, md1=hda2+hdc2,
> md2=hda3+hdc3 md3=hda4+hdc4) a potom md0 bude /, md1 /usr, md2 /var,

Ano, vzdy islo o zrkadlenie particii asi v tom zmysle, ako si popisal.

beno
--
Ing. Jan Benadik
ELAS, Ltd.