[linux] pevny odkaz

Klimo Peter Peter.Klimo na swh.sk
Středa Září 6 08:31:08 CEST 2000

hovoril som o suboroch a adresaroch, ktore su vo vlastnictve toho usera, kto
chce hardlink urobit ...
nic mi na tom nepripada nebezpecne, podobne ho moze zmenit k obrazu svojmu
aj inak ...

inak , diskusia je uz nanic, na adresare hardlink nejde, mam to vyskusane

a ze root vie, co robi, nemusi byt vzdy pravda ... -:))

-----Original Message-----
From: Ivan Malich [mailto:malich na decef.elf.stuba.sk]
Sent: Tuesday, September 05, 2000 10:28 PM
To: 'linux na rak.isternet.sk'
Subject: RE: [linux] pevny odkaz

On Mon, 4 Sep 2000, Klimo Peter wrote:

> well, to je mile, ale to este neznamena, ze to moze robit iba root ....
> neviem, ale ani na to nie je moc velky dovod ...

Je to dost dobry dovod. Lebo ked na nejaky subor urobis hard link, tak ten
subor ma vlastne 2 mena - obidve su rovnocenne. Ak by takuto moznost
dostali normalni useri, ktori nevedia, co robia, tak to moze byt
nebezpecne. A root asi vie co robi (je predsa root).

Ked chces, aby apache spristupnil napr. dokumentaciu na disku, urobis
toto:

$ pwd
/home/httpd/html
$ ln -sf /usr/doc/HTML/ local_doc

Potom si to mozes pozerat ako
lynx http://localhost/local_doc
- miesto localhost si daj meno vlastneho servera.
A netreba na to ani hard link.