[linux] pevny odkaz

Pondělí Září 11 09:47:30 CEST 2000

-> hovoril som o suboroch a adresaroch, ktore su vo vlastnictve toho usera,
-> kto chce hardlink urobit ... nic mi na tom nepripada nebezpecne, podobne
-> ho moze zmenit k obrazu svojmu aj inak ...

ked vytvoris adresar trebars "ahoj" , z domovskeho adresara bude vytvorena
polozka "ahoj" na ten adresar, bude vytvoreny adresar v ktorom bude "."
ukazovat na sameho seba a ".." bude ukazovat na adresar v ktorom si tento
jeden vytvoril.

ked urobis pevnu linku na adresar (ako root), vytvoris dalsiu linku na neho,
"." a ".." sa nevytvaraju, nemozu. ".." by ukazovali tam kde ten adresar bol
vytvoreny povodne. Co sa stane ked ten adresar z povodneho miesta zmazes?

adresar sa nezrusi, "." a ".." sa nezrusia a keby sa z povodneho miesta
adresar zmazal, ".." by ukazovali tam kde by uz nebola spatna linka na
adresar (co by nevadilo) ale na inode nadradeneho adresara by stale ukazoval
".." z adresara ktory v nom uz nie je... pekny bordel na filesysteme co
povies ?

a navyse neviem co by povedal rd keby si mu dal zmazat adresar na ktory sa
este niekde odkazuje... asi by vypapuloval ze to nejde, prave z hore
uvedeneho dovodu...

 Due to unexpected conditions Windows 2000 will be released
 in first quarter of year 1901