[linux] RAID 1

Pondělí Září 11 11:18:42 CEST 2000

-> takisto som si nie isty, ci system ako taky prezije vypadok jedneho IDE
-> disku (o SCSI sa nebavime), v tom pripade by mirorovany swap nemal vobec
-> zmysel. zazil som systemy, ktore stuhli ked som za jazdy vytiahol kabel z
-> cdromky

nedavno sa ktosi stazoval ze mu padne system ked vytiahne suflik s diskom.
Odpovede zneli vacsinou: budte rad ze vam neodisiel HW. IDE nie je
konstruovane na vypadky za behu...

-> 2.
-> nie je mozne softwarovo zmirorovat disk ako taky.

je, pisal som pred chvilou.

-> 3.
-> nemyslim, ze by raid zatazoval system az tak velmi. default horna hranica
-> rychlosti zrkadlenia je 100MB/s (neviem, ci sa jedna o rychlost prenosu dat
-> pri synchronizacii diskov, alebo vo vseobecnosti). je tu skor otazka, ci je
-> potrebne umiestnit webovu cache na raid device. tieto data predsa nie su
-> dolezite. suvisi to aj s tym, ci system prezije havariu IDE disku

no dva rovnake disky v raide0 sa tvaria zhruba ako dvakrat vacsi a dvakrat
rychlejsi harddisk. samozrejme je tu ista rezia, (par %) a obmedzenia
rychlosti zbernic (IDE/SCSI/PCI).

samotny princip raidu nezatazi disk viac. umozni ti lepsie vyuzit vykon
systemu, ale zvysenie zataze pojde ruka v ruke so zvysenim vykonu. napriklad
ked ti pri jednom disku system travil nejaky cas v userspace a nejaky cas
cakanim na dokoncenie disk-IO, druhy cas sa znizi a tym sa prvy cas zvysi.
ok?
 "They say when you play that M$ CD backward you can hear satanic messages."
 "That's nothing. If you play it forward it will install Windows."