[linux] RAID 1 (skusenosti)

Jarry guru jarry na gmx.net
Úterý Září 12 09:56:12 CEST 2000

Martin Marusinec wrote:

> zda sa ze si sa toho uspesne zhostil. Co by ma skutocne zaujimalo,
> ako sa bude system spravat ked ten kablik vazne z toho disku
> vytiahnes (mozes ho potom vyreklamovat :-) ).

No, hadam by sa nemal ten disk HW poskodit, ved je to podobne, ako
keby som ho natvrdo vypol. Takze dnes vecer to skusim, ved tam vlastne
nemam este ziadne cenne data...

> Pre tych co sa chcu vyhnut kopirovaniu a podobnym veciam, Mandrake
> 7.x distribucia vie nainstalovat Linux na raidovane particie.

Udajne aj RedHat 6.2 sa vie nainstalovat na raid, pripadne ju pri
instalacii vytvorit. Ale tusim len pri instalaci v textovom mode,
bez grafiky. Nemam odskusane, ale uz stahujem ISO. Napalim, vyskusam...

> Jadra od 2.2.16 vratane maju podporu pre RAID uplne preprogramovanu,
> tak si treba davat pozor pri upgradeovani z jadier 2.2.15 a nizsich,
> hlavne ked bootujete z RAID particie.

No v "howto" sa dorazne pise: pouzit najnovsie raidtools, a najnovsi
kernel ku ktoremu je raid-patch. K 2.2.17 uz je, ale ako som pisal,
nie je uplne 100%. Ked som v configu aktivoval aj RAID0, kompilacia
spadla. Asi koli tomu jednemu nepatchnutemu suboru...

Bootovanie na RAID je asi najosementnejsia vec. S tym konfigurakom
pre lilo sa treba vazne pohrat. Potrebuje poznat presne parametre
disku, polohu md2 (u mna /) a md0 (/boot).  Najprv som tam narobil
nejake chybicky, a bootovanie mi potom zmrzlo (LI...). Stastie ze
som mal do zalohy 2 bootovacie diskety...

Neviem, ako by sa s tym dokazal vyrovnat grub. Idem mrknut na web...

Jarry