[linux] Problem s velkym diskom

Jan ONDREJ (SAL) ondrejj na salstar.shadow.sk
Čtvrtek Září 14 16:06:39 CEST 2000

On Thu, Sep 14, 2000 at 03:35:06PM +0200, Miroslav Oravec wrote:
> Mam HDD Quantum o kapacite 15 GB- ATA66.
>
> Ked som chcel nainstalovat RH6.2, tak vobec nespoznal harddisk a po
> zvoleni klavesnice dal tuto hlasku:
>
> No drives found:
> An error has occurred - no valid devices were found on which to create
> new filesystems. Please check your hardware for the cause of this
> problem.
>
> Nic mi nepomohlo, ani fdisk.
>
> No ked som nahodou skusil nainstalovat Suse 6.4, to pracovalo v poriadku
> a disk naslo ako dev/hde a CD romku ako dev/hda. Naistalovalo sa to v
> poriadku ako 14 GB disk, rozdeleny na lin a swap.

> [...]

Caf.

Potrebujes kernel, ktory ma patche pre ATA66.
Ja som to mal instalovat dnes, ale akosi to nevyslo,
takze to budem robit buduci tyzden.
Ak chces, tak sa mi potom ozvi sukromne.

Chcel som to robit tak, ze prekompilujem odznovat jadro,
ktore je na bootovacke a nahodim ho tam. Ak sa mi to poradi,
mozem Ti potom poslat tu bootovacku.

Dalsi sposob som rozmyslal, ze to installnem tak, ze sa
cely disk nahodi docasne ako ATA33 a po instalacii
sa nahodi opatchovany kernel a potom sa prepne na ATA66
aj s prislusnymi upravami konfiguracnych suborov.

Este neviem, ktora cesta bude schodna.
Mozno bude problem s tou bootovackou, ze bude
hladat len zariadenia hda-d.

			Cau.
					SAL