[linux] Problem s velkym diskom

Jarry guru jarry na gmx.net
Sobota Září 16 12:10:21 CEST 2000

Miroslav Oravec wrote:

> Mam HDD Quantum o kapacite 15 GB- ATA66.
> Ked som chcel nainstalovat RH6.2, tak vobec nespoznal harddisk a po
> zvoleni klavesnice dal tuto hlasku:
>
> No drives found:
>
> No ked som nahodou skusil nainstalovat Suse 6.4, to pracovalo v
> poriadku a disk naslo ako dev/hde a CD romku ako dev/hda.

No, "pozabudol" si povedat, ze mas nejaky pridavny IDE radic
(FastTrak, HotRod, alebo add-on na MB aka HPT... chip) a ten
 ATA66-disk je zaveseny na nom...

Na tuto temu existuju howto, kde je instalacia linuxu na takto pripojeny
disk dobre popisana. Zhrniem to asi takto: Instalacne jadra niektorych
distribucii nemaju zakompilovanu podporu pre off-board/add-on IDE
radice, cize je fuk, aky disk tam zavesis, nic na /dev/hde (f,g,h)
nenajdu (aj keby to bol len ATA33 disk, alebo hoci aj CD-ROM).
V takom pripade treba najprv prescanovat PCI, a vytiahnut z toho udaje,
ktore sa zadaju kernelu pri bootovani (z hlavy si to nepamatam, ale
v FastTrak-howto, alebo UDMA66-howto je to dobre popisane).

Dalej, niektore distra nespravne spravia device-files pre /dev/hde.
("odskoc" si po nabootovani instalacneho jadra na inu konzolu a
mrkni sa, ci vo vypise "ls -l /dev/hde*" nemaju nahodou vsetky
/dev/hde* major aj minor number 0).

Ja mam off-boar radic Abit Hot-Rod66 + Maxtor DiamondMax+66, a mal som
presne tento isty problem (ibaze nie s RH6.2 ale eD2.4).
Disk aj pridavny radic bol sice zdetekovany aj bez tych parametrov
(ide2=cosi,tusim_irq_a_dma-rozsah, ide3=podobne), to mi ukazalo
"cat /proc/partitions", ale tie device-files boli chybne, takze
po nabootovani instalacneho jadra som musel odskocit na inu konzolu,
vymazat ich, a vytvorit este raz spravne. Potom som sa mohol vratit
a pokracovat v instalacii. Ak som to nespravil, aj mne sa dalej
pri instalacii zahlasilo "No drive found".

Neviem, co je problem u teba, ale ak to este stale pretrvava, tak
prve co ti poradim je zistit si, ci tvoje instalacne jadro rozozna
ten pridavny radic bez dodatocnych bootovacich parametrov.
Cize tak ako ja, spusti si instalaciu toho RedHat-u, a hned po
nabootovani jadra sa prehod na inu konzolu (Ctrl-Alt-F2), tam
sa prihlas, a sprav si vypis "cat /proc/partitions". Podla vystupu
sa potom mozme pohnut dalej. Ak sa ti tam neobjavia hde, hde1, hde2,
tak nemas zdetekovany ten pridavny IDE-radic a treba pri bootovani
cez lilo zadat prislusne parametre. Ak vo vypise tie hde? particie
budu, potom budu chybne device-files /dev/hde?.

Jarry