[linux] ISDN

Blasko Marek Blasko na vuje.sk
Pátek Září 22 09:58:55 CEST 2000

JA SAM wrote:

> Ahoj.
>
> Potreboval by som pouzit linux ako router s ISDN modemami.
> Mame privatnu ISDN ustrednu a linuxovy server by mal robit pristup na
> internet a mailovy server. Pripojenie servra by malo byt take, ze
> 1(alebo 2) ISDN linky by mali ist k providerovi a cca 3-4 linky
> by mali byt pre ostatne pracoviska (umiestnene v roznych budovach s
> moznostou vybudovania LAN v > roku 2xxx) a jedno pracovisko by bolo
> pripojene cez LAN - celkovo teda 1xLAN + min 4x ISDN pracujuce
> subezne.

no ja som nedavno instaloval dialup router z jednou pasivnou isdn kartou
(i-surf 2) a vcelku to uslo ale nasadeni bude az buduci tizden dam
vadiet (ak nazabudnem)

> Ake ISDN karty (kupitelne na Slovensku) by boli vhodne?
> Nasiel som nejake pasivne ISDN karty, ktore by mali ovladace pre
> linux, ale bojim sa, ze pasivne karty zeru vela vykonu procesora.
> (Vyskusane vo Win... jedna karta zozrala cca 40% procesora (a nervy
> nasho technika ;-)))  ) .)

ta I-surf karta potrebuje pod winxx pentium100+ a pod linuxom jej satci
486dx2-66

> Aktivnu kartu (s vlastnym procesorom) s podporou linuxu som nenasiel.

no 2.0.x jadra zadnu ale 2.2 nejake aktivne uz maju pozri sa na
www.isdn4linux.de

> Premyslal som aj o externych modemoch, ale s ohladom na rychlost mi
> vychadzali pouzitelne externe ISDN modemy pripajane na USB...

buduci tizden budem robit druhy a ten bude mat externy modem takze
poreferujem

> Ma niekto skusenosti s pripojenim niekolkych modemov ISDN na jednom
> linuxovom stroji?

este nie.

--
clovek  je  tvor,  ktory sa  za presne stanovenych
laboratornych  podmienok (teplota,  tlak,  vlhkost

-------------- Zz_indigo /*Marek Blasko*/ -=OM2AMB=-