[linux] /lost+found

Robert Varga niteshadow na hq.alert.sk
Pátek Září 22 16:08:24 CEST 2000

On Fri, Sep 22, 2000 at 01:43:38PM +0200, Matus fantomas Uhlar wrote:
> [...]
> -> /tmp, /usr/tmp, /lost+found...) a nenapadne subory s nic nehovoriacimi
> -> nazvami. V kazdom pripade ak je v /lost+found nejaky sobor, ktory
> -> ma v pravach "x", "S" pripadne "T", povazujem to za nanajvys
> -> podozrive.
>
> demagogia. Ja som parkrat videl naozaj jebnuty harddisk (mam jeden radic
> ktory neznesie ked pouzivam hdd aj fdd naraz) a jeden z klasickych prejavov
> dobreho padu je obrovsky bordel roznych suborov v lost+found ktore maju tie
> najpofidernejsie flagy s nemoznostou zmazat (z najrozlicnejsich dovodov)

lost+found sluzi na to, aby sa tam nalinkovali inody, ktore z nejakych
duovodov nalinkovane maju byt (link count), ale ziadny subor sa na ne
neodkazuje (v adresarovej strukture).

Takze ked mas error na disky v strukture inody, ktora nebola nikam
nalinkovana a obsahuje nejaky bordel (+S +t , etc) a pokazil sa link count,
tak ju fsck nalinkuje do lost+found. Ved co ak naozaj obsahuje nieco
duolezite ?

ak ti zacina failovat disk, tak toto je jeden z tych miernejsich ukazatelov.

> -> BTW, nie je vobec tazke vyrobit subor, ktory nezmaze ani root.
> -> Napriklad spravit ho imunny (immunize flag, neviem ako to lepsie
> -> prelozit).

jasne.. ale na to, aby bol immutable flag naozaj efektivny, treba zvysit
security level, pretoze inac by root (hack0r) mohol pekne spravit

# chattr -i <tvoj milovany subor> && rm -rf <tvoj milovany subor>

Upozornujem, ze security level bol zo sucasneho kernelu odstraneny (aspon
pokial si dobre pamatam).

> vacsina z prejavov ukazuje na pad disku uz len preto ze sa s tymi subormi
> neda nic realne urobit, okrem toho hackeri dokazu svoje veci skryt ovela
> lepsie ako umiestnenim rocnych suborov po disku hlavne ked sa admin zacne
> rychlo "pidit" zhanat po tom ako sa ich zbavit; a vacsina z nich dospeje k
> zaveru preinstalovat system

zaklad je pozerat, co fsck robi. Sem tam clovek pride na to, ze mu nieco
nefacha az-tak-OK.

find -t f /dev

je prva vec pri podozreni na hackera.

--