[linux] Chyba pri instalacii RH 6.2cz

Sobota Září 23 19:28:32 CEST 2000

-> > A este pre informaciu, chcel by som sa opytat Vas co ste sa zapojili do
-> > tohoto threadu a pouzivate RH, aky pomer medzi RAM a swap pouzivate ?
-> > Aby som si urobil obraz, lebo ja som niekde cital, ze swap sa odporuca
-> > minimalne 2 x RAM,
->
-> No podµa literatury k RH ma byt swap=2x RAM do veµkosti RAM 1287 MB,
-> potom uz len 1x RAM. Teda ak ja mam 256MB RAM, tak aj 256 MB swap je
-> myslim silne dostacujuci.

drviva vacsina systemakov co poznam sa zhoduje na tom ze toto nie je
jednoznacne urcenie. Skor to vychadza szo starych OS typu SunOS4.* ktore ram
mirrorovali na disku co sice umoznilo (teoreticky) velmi vhodnu obnovu z
vypadku prudu ale inac to bolo plytvanie vykonom pocitaca.

swap sa pouziva vtedy ked RAM nedostacuje. To s stava dost casto pri behu
aplikacii ktore si alokuju velke mnozstva pamate na spracovanie nejakych dat
pricom s datami pracuju postupne. Tiez pri multitaskingu ked sa nepouzivane
data ulozia na disk a uvolni sa tym RAM pre lepsie vyuzitie ostatnymi
aplikaciami (cache atd)

To znamena ze ked mas 64 MB RAM a spustenych len par aplikacii swap
nepotrebujes. Ak zacnes vo velkom sachovat s netscape KDE a GIMP (cojaviem
co este moze zrat ram) budes dajme tomu potrebovat dalsich 64 MB pamate. Su
dve moznosti - vytvoris si 64 MB swap alebo kupis dalsich 64 MB RAM. Zistis
ze s tym swapom to je podstatne lacnejsie a dajme tomu ze to obcas postaci
(ak neprehadzujes medzi netscape a gimpom velmi casto).
Ked vsak mas peniaze kupis si radsej 64 MB RAM a swap zase na istu dobu
nebudes potrebovat... historia sa opakuje...

Z tohoto vyplyva ze velkost swapu sa odporuca velmi empiricky, na zaklade
skusenosti na inych miestach , pripadne na tom istom pocitaci (pri
reinstalacii alebo upgrade). Predpokladam ze odporucana velkost 2xRAM
vychadza z toho ze RAM v pocitaci sa tiez urci a kupi podla potrieb (nie
kazdy je zazobany slabomyselny snob ktory potrebuje giga ram len preto aby
sa mohol chvalit pred inymi menej zazobanymi slabomyselnymi snobmi).

kedysi som mal masinu s 16 MB ram a 50 MB swap obcas nestacil (priklad - pri
kompilacii niektorych balikov sa obcas vytvori az 20 MB docasny assembler
subor ktory treba prelozit) tak som to dviholna 100.

Momentalne mam 128 MB ram a rovnako vela swapu pricom som si nevsimol zeby sa
swap nejak vyuzival (z vynimkou symbolickych par kB ktore linux vyuziva na
neviemco).

 Spam = (S)tupid (P)eople's (A)dvertising (M)ethod

Daląí informace o konferenci linux