[linux] DAT mechanika

Rudo Pavloviè rp na emo.seas.sk
Čtvrtek Září 28 12:52:07 CEST 2000

Hello Milan,

Thursday, September 28, 2000, 10:42:51 AM, you wrote:

MH> Ahoj,
MH> potrebujem na masinke precitat DAT pasku, tak som docasne dnu strcil Adaptec
MH> a na nom Wangtek 3400DX.
MH> Adaptec bol zdetekovany...
MH> Co si mam precitat/nainstalovat, aby som vedel citat z pasky?
potrebujes balik mt-st Testo sluzi na manipulaciu s paskou. (
previjanie, eject ) pohyb po paskovych blokoch.
v /dev/... specialne subory na pasku, v tvojom pripade to bude
pravdepodobne /dev/st0 - rwinding device
/dev/nst0 - nonrewinding device
potom si urob symlink v /dev/nst0 --> /dev/tape
potom tar-om zapisujes a citas z pasky napr:
tar -tvf /dev/nst0 - zobrazi obsah session na paske
tar -cvf /dev/nst0 ./addr/ - zarchivuje z aktualneho adresara
rekurzivne adresar s nazvom addr
tar -xvf /dev/nst0 - obnovi z aktualnej pozicie pasky do aktualneho
adresara

prikazom "mt" potom sa pohybujes po paske napr:
mt rewind - previnie pasku na zaciatok
mt offl -  vysunie pasku z mechniky
mt fsf 2 - presunie sa na paske o 2 bloky dopredu
mt bsf 2 - presunie sa na paske o 2 bloky dozadu
Inac vid man mt a tar

--
Best regards,
 Rudo Pavlovic                        mailto:rp na emo.seas.sk