[linux] winmodem

Ronald Pupala pupala na sse-za.sk
Sobota Září 30 18:57:18 CEST 2000

Ahoj !

Pred dvomi rokmi som si aj ja zadovazil takyto modem pre PCI slot, ale po
asi mesiaci pokusov rozchodit ho som to vzdal. A kupil som si externy
Deskporte voice K56Flex. A ten chodil. Paradox bol v tom, ze pouzivali
obidva ten isty chipset Rockwell RVLD 56 DPF/SP. To som zistil, ked zaruka
na Deskporte padla a moja zvedavost mi nedavala spat. Ale tak isto som
zistil, ze na doske Deskporte je o jeden chip viac. A to bol asi taky, ktory
umoznoval tomuto chipsetu tvarit sa ako skutocny modem. Po case som sa
dostal k internemu modemu na PCI Actiontec, u ktoreho vyrobca proklamoval
pouzitelnost pod Linux-om a cuduj sa svete, tento obsahoval tie iste chipy,
ako ten interny Winmodem + ten jeden chip z externeho Deskporte voice. A
funguje mi v pohode doteraz. Jedine co som musel urobit, bolo
nakonfigurovanie tretieho serioveho portu podla pokynov vyrobcu. Takze PCI
modemy (niektore) od Actiontek-u a aj od Well-u funguju aj pod Linuxom. Viac
info o nich najdes na domovskych strankach vyrobcov. Ale za ten cas som sa
nestretol ani v inych konferach, ze by bol niekto rozchodil proklamovny
"win" modem. Neviem ci som pomohol, alebo aspon usmernil, ale asi tolko.

Prajem prijemny vecer

Rony.