[linux] Kompletne riesenie pre firmu...

Neděle Duben 1 15:31:31 CEST 2001

On Sun, Apr 01, 2001 at 01:34:25PM +0200, Jan Nemsak wrote:
> Cafte
caf.

> Potreboval by som nejaky groupware soft, keby to vedelo vsetko co microsot
> exchange bolo by to uplne super (zdielaniadries, taskov kalendaru)
Ja mam moc dobre skusenosti s HP openmail (www.openmail.com). Je to
LDAP+imap+groupware server a ma mapi moduly pre outlook. Mejly to
posiela/prijima (aspon vo verzii 6, verzia 7 sa mi mari ze to mozno ma inac)
ako nadstavba sendmailu (modifukuje sendmail.cf). Linux verzia je do 25 uzerov
zadarmo, za viac treba platit (na tej houmpejdzi je to napisane, okolo $5000
za 25). K tym zadarmo: 6 mesiacov od instalacie je akoze "evaluation", potom
staci napisat email na istu adresu a ked si sa predtym cez web zaregistroval
tak si spat poslu kluc ktory to odblokne na dalsich 6 mesiacov.

Je k tomu aj diskusne forum a ochotni ludia priamo z HP zadarmo a rychlo
pomoct (samozrejme ked zaplatis za licencie tak mas aj priamo komercny
support).

V service-packu1 ci jaxa to vola k 6.0 je aj mini-howto ktore na zaciatok
postaci. Na webe je aj dost dobra dokumentacia avsak odporucam sa najprv
zoznamit s LDAP vseobecne. Ja som to nespravil a mal som v tom zo zaciatku
mismas.

Je k tomu aj web-client (ide pod nechskape pod linuxom, mozillu a konqueror
rad nema) a dokonca aj native linux client (ktory BTW saje ale to je jedno).

Na ten imap sa da pristupovat priamo z netscapu, a dokonca vidis aj tie
foldery ktore napr. v outlooku sa volaju "kontakty" ako schranku.

Problem je ze HP sa rozhodlo ukoncit podporu do 5 rokov, dalsia buducnost je
neista, existuje tu ista pravdepodobnost ze aspon dolezite casti budu
releasnute ako open-source.

> A potom bol este problem s databazou, ze ci je nejaky uzivatelsky pritulny
> software, nieco ako enteprise manager v MSSQL a pripadne ci aj nieoc, co
> by sa vedelo napojit na MSSQL(ale MSSQL potrebujeme len koli spatnej
> kompatibilte s tym, co sa uz robilo, ale chceli by sme prejst na
> PostgreSQL.
No enterprise manager nepoznam takze neviem o co ide. S postgres mam
skusenosti (absolutne v pohode) aj ked len na mensie databazy. Otestovane mam
pristup cez perl a php3, podporuje to aj C a javu (JDBC) a ma aj ODBC driver
pre windows.

> Ak sa mi podari vyriesit vsetky tieto zalezitosti, tak bude dalsia firma
> na Slovensku cisto linuxova ;-)
Priatelska rada: davaj bacha aby si to neprehnal, furt sa mozu najst dovody
preco je vyhodnejsie mat windows. Ja osobne windows sice vobec nemam, ale
ini ludia mozu mat ine potreby.

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <surda na bigfoot.com>, ICQ 10236103, +4369910964300

--
            It is easier to fix Unix than to live with NT.