[linux] Novinky ohladne Soft-RAID

Neděle Duben 1 16:34:41 CEST 2001

Nazdarek vsetci linuxaci a clenovia klubu raidiatorov!

Tak som v piatok nadabil na nieco, co sa vola "raidsetfaulty". Umoznuje to
forcnut za behu, ze partisna v nejakom zvazku je chybna a kernel okamzite
zacne recovery (ked mate spare). Je to dobre na to, ze ked je detekovana
chyba a zatial dobre partisny na tom disku su castou dalsich zvazkov, nemusite
s recovery ostatnych zvazkov cakat kym ten disk vyberiete. Lebo
IDE-Hotplugging zatial nejde (aj ked Hedrick na tom pracuje) takze nan treba
restartnut a scsi hotplugging nejde kym su tie partisny aktivne teda bez
raidsetfaulty treba restartovat tiez. Takze to zlepsuje bezpecnost,
performance a downtime.

Teoreticky nic nebrani pri blbom disku oznacit faulty rovno vsetky partisny
naraz (recovery je serializovane a delaynute), z bezpecnostnych dovodov
vsak odporucam robit to po jednom a vzdy cakat kym skonci aby ostatne zvazky
neboli zbytocne dlho v degraded-mode.

Kedze v piatok odisiel disk (2 bad blocky na 30GB ale staci aj to :-)) mohol
som to rovno vyskusat. Sice ked som to spustil, do stderr vypisal ze sa to
nepodarilo, jadro to vsak detekovalo bezchybne, v /proc/mdstat bola partisna
okamzite oznacena ako faulty a zacal recovery.

No a praco som na to neprisiel skor? Hoci raidsetfaulty je sucastou aktualnych
raidtools (nieco ako ftp.kernel.org/pub/alpha/raid/ s datumom v auguste '99),
v RH6.2 ani 7.0 rpmkach z neznamych dovodov nie je. Kedze od toho augusta
neboli updaty, tipujem ze neboli hlasene vaznejsie bugy. Vsetkym co maju
soft-raid odporucam teda upgradnut. Spravil som aj binarne a zdrojove rpmka
(RH6.2) a kedze som sa naucil aj signovat tak som ich aj podpisal gpg. Pre
RH7.0 bude treba instalovat s --oldpkg alebo rovno zvysit "release" v spec
file a rebuildovat.

http://tank.panorama.sth.ac.at/rpm-shurdeek

Tam najdete aj nejake dalsie veci ako napr. wu-ftpd modifikovany aby fungoval
spravne resume upload s blbymi windows clientmi (mozno tym porusujem rfc ale
mam viac filmov :-)).

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <surda na bigfoot.com>, ICQ 10236103, +4369910964300

--
gawk; grep; touch; unzip; touch; gasp; finger; gasp; mount; fsck;\
more; yes; gasp; umount; make clean; make mrproper