[linux] obmedzenie logovania do /var/log/maillog

Jarry guru jarry na gmx.net
Čtvrtek Duben 5 09:46:15 CEST 2001

Peter Gasparovic wrote:

> ako mozem obmedzit, resp. nastavit uroven logovania sendmailu do
> /var/log/maillog. Konkretne by som rad vyhodil zapisy o tom, ako si
> jednotlivi useri kontroluju nove maily, lebo z Outlooku to vsetci maju
> nastavene na pravidelnu automaticku kontrolu a to to maillogu zanasa kopec
> balastu.

No, koli tebe som sa trosku pohrabal v "netopierovi". BTW, len o
logovani je tam asi 20 stran. Takze: Na nastavenie urovne logovania
je v /etc/sendmail.cf premenna
O LogLevel=9     # standartna hodnota

Tie levely su zhruba taketo (ekvivalent so syslogd):
1	crit, alert
2-8	notice
9-10	info
11+	debug

Cize default 9 je dost velka hodnota, zapisuje sa toho moc. Skus ju
postupne znizovat a sledovat, ako sa bude mnozstvo logovanych
informacii menit.

ALE: mam ten pocit, ze za logovanie informacii o pristupe k mailu
cez pop3/imap nenesie zodpovednost sendmail, takze si skor pozri
nieco o syslog-u. Aspon mne to teda zapisuje ipop3d do
/var/log/secure.

Jarry