[linux] telnet

Jarry guru jarry na gmx.net
Pondělí Duben 9 06:28:10 CEST 2001

Jozef Chocholacek wrote:

>   Nasledne, ked Vam uz bezi X server, je po prihlaseni sa
> na vzdialeny pocitac potrebne "vysvetlit" X-klient programom,
> s akym X serverom maju komunikovat. Toto dosiahneme nastavenim
> premennej DISPLAY.

Myslim, ze ssh si to nastavuje sam (ale nie som si isty).
Ak sa pouziva klasicky telnet, odporucam dat si do .profile
tento riadok:

export DISPLAY=`who am i | awk '{name = substr($6, 2, length($6) -2); n
=split(name, a, "."); print a[1] ":0"}' `

Premenna DISPLAY sa nastavi sama hned po prihlaseni a nie je to
treba pisat rucne. Ale aj ja suhlasim s tym ze radsej ssh ako
telnet...

Jarry