[linux] Text processing (speed)...

Jarry guru jarry na gmx.net
Pondělí Duben 9 06:39:53 CEST 2001

Caute!

Mam problem, a zaujimalo by ma, ako by sa mohol co najlepsie
vyriesit. V podstate trivialna vec:

Mam textovy subor, a potrebujem skript/program, ktory mi
ho prebehne a ak najde na niektorom riadku pevne dany
retazec (ziaden regularny vyraz, ale presne dana sekvencia
znakov), vymeni mi cely ten riadok za iny riadok. Vstupne
hodnoty teda su "retazec", "riadok", "/cesta/subor" (vsetko
to moze byt aj natvrdo zadane v skripte/programe).

V com je zadrhel? Ten spracovavany textovy subor je dost
velky (radove 10 az 100 MB) a ja potrebujem, aby
spracovavanie trvalo co najkratsiu dobu a moje pokusne
skripty bezia niekolko minut. Asi najrychlejsie by bolo
napisat si na to rovno nieco v asm, ale az tak sa s tym
babrat nechcem, radsej zostanem u skriptu.

No a otazka: Ake nastroje su na taketo spracovavanie
najlepsie (co sa tyka rychlosti)? find, grep, awk,...?
Pripadne ak ma niekto nejaku predstavu, ako by taky
zoptimalizovany skript vyzeral, moze mi ho poslat?
Ak sa najde viacero navrhov, mozno nieco skombinujeme...

Jarry