[linux] X windows pre pracovnu stanicu

Robert Varga nite na hq.alert.sk
Pondělí Duben 9 22:05:31 CEST 2001

Vopred sa ospravedlnujem za dlhocizny quote

On Mon, Apr 09, 2001 at 09:17:34PM +0200, Zdenko Podobny wrote:
> [...]
> binarne verzie.
> Ja osobne som KDE ani Gnome nekompiloval, aj QT a GTK po istych skusenostiach vzdy si
> radsej vykompilujem sam. A moj subjektivny dojem je, ze to ovplyvnilo (pozitivne) minimalne
> rychlost spustania aplikacii.
>
> Vo vyssie spomenutej knihe je niekolko odporucani pre pouzitie CFLAGS (neviem ako to
> lepsie vyjadrit). Mne sa na Mandrake osvedcilo toto nastavenie (pre pentium):
> "-O6 -march=pentium -mcpu=pentium -ffast-math -funroll-loops -fomit-frame-pointer -fforce-

pre skratenie. -march implikuje mcpu, takze staci -march=i586
(PPro a vyssie -march=i686)
-O6 je pre gcc to iste ako -O3, takze je to jedno

Vo vseobecnosti je brutalne dobrou vecou -fschedule-insns2 -- az 30%
zrychlenie

popripade na athlon/duron/thunderbird AtlonGCC http://www.athlonglinux.org

> Samozrejme, ze takymito zasahmi sa ti lahko stane, ze to ci skompilujes u seba nepojde na
> inom pocitaci. Na druhu stranu (tusim, ze to bolo uvedene pri MySQL) napr. pouzitim pgcc
> mozes zvysit vykon udajne aj o 30%.
> (BTW niekedy je aj dobre skontrolovat nastavenia na linkovanie { neodporucam pouzivanie
> napr. -L/usr/X11R6/lib}, lebo sa vam moze stat taka mila vec, ze spustite kedit a on vam
> oznami, ze sa neda sputit lebo nenasiel kniznicu GL.so.0.xxx [MESA], ktoru ste prave pred
> chvilou odinstalovali)

Rekompilacia Xov, aj ked nieje az tak trivialna, je _nutnost_ ;-))) Tak isto
ako XFree86-4.0.3 (pozor, vyzaduje to glibc-2.2.2). To iste plati o glibc
(pri kompilacii pouzit --disable-profile a --enable-omit-fp), Qt (ak
pouzivas KDE. CFLAGS su v configs/linux-g++-shared), Gtk (ak mas GNOME) a
kerneli (v arch/i386/Makefile treba zamenit -m486 za -march=i586 alebo
-march=i686, podla toho, co mas). Takisto, ak mas malo (<=64MB) pamate,
modularny kernel s podporou len toho, co potrebujes (pretoze kernelova pamat
sa neswapuje, takze je draha)

Ak mas Nvidiu a mozes si dovolit 600k modul do jadra, tak doporucujem ich
kernel modul, je to o _dost_ rychlejsie. To iste plati o ich GL drajvroch.

Pokial mas Matrox/ATI/3Dfx, tak XFree a kernel s podporou DRI (Direct
Rendering Interface) su favoriti.

> O tomto si myslym, ze je to otazka vkusu. Co ti vyhovuje, pouzivaj. Ja napr. ich vobec
> nepuzivam a Xwin spoustam pomocou startx (blizsie info ako to nastavit je v HOWTO)

> To dost zavysi od toho, co ocakavas, co potrebujes a co budes pouzivat (ci potrebuje listu a
> podobne veci, alebo nie)... Podla mojich skusenosti mi najrychlejsie nastartoval blackbox,
> ale ja osobne pouzivam UDE (http://sourceforge.net/project/?group_id=2246), lebo mi
> vyhovuje sposob ovladania a ked sa pohras s nastaveniami (resp. pouzijes nejaku styl
> (theme)) dostanes aj oku lahodiaci vysledok.
> [...]

windowmanager je vec osobneho vkusu, vykonnosti zeleza a zvyku. Ja osobne
ficim na KDE2, ale paci sa mi rovnako blackbox. Ak chces uplne
minimalistickeho WM, tak potom icewm.

Vec zvyku. Neviem si predstavit, ze by som sa mal vzdat dynamickeho tria
(vim+gcc+gdb) :-))).

Tiez si treba uvedomit, ze X su stave klient/server, takze aplikacia za
normalnych okolnosti nemoze priamo pristupovat do pamate videokarty. Ale na
druhej strane z windowsov (okrem VNC) si okienko inde nepustis ;-)

> Tento rozdiel udajne vyplyva z pouziteho pricipov, z ktorych oba systemy vychadzali a preto
> napr. na tom istom stroji, kde mas win aj linux napr. StarOfFice bude urcite rychlejsi pod win
> ako pod linuxom. Ale v tomto sa celkom nevyznam, takze to nech vysvetli niekto iny.

O Solarise ani nehovorim ;-)))) Tam fici StarOffice ako namydleny ;-)

Co sa tyka office suitu, tak som jednoznacne za KOffice. Opensource,
integrovane (v mojom oblubenom) KDE2, a ani stopy po Jave. Ad integracia: ak
mas KDE2, tak radsej pouzi Konquerora, nezaberie zdaleka tolko miesta ako
Netscape alebo nebonedaj Mozilla.

> [...]
> linuxom tak, to trvalo aj 4-5h, co ma dost nicilo. Ale po istej dobe som si nasiel programy,
> ktore mi ulahcili niektore cinnosti, naucil som sa ich efektivnejsie ovladat az som sa znova
> dostal na uroven 3h. V com je teda rodiel?
> Ze som nemusel zapltit 500 dolarov za windowsacky program a ze vysledok z pod linuxu je
> 20-30% lepsi, lebo pod linuxom mozem vsetko dokonale ovladat, kdezeto pod windowsami
> som tak mohol akurat sem tak kliknut s mysou...
>
> Zdeno
>
> BTW: Neskusal niekto si sam skompilovat Xwindows? Zaujimali by ma vysledky.

Pohoda, robim to dost pravidelne (s kazdym CVS freezom). Rychlost uplne
skvela ;-) Ale zase yXi pouzivam dost malo, a nie na hranie.

Inac najaktualnejsie XFree86 je na ftp://hq.alert.sk/pub/linux/XFree86/
(updejtujem to tak raz za tyzden na aktualny CVS freeze).

--
Kind regards,
Robert Varga