[linux] Text processing (speed)...

Vladimir Kralik vkralik na softip.sk
Úterý Duben 10 08:42:56 CEST 2001

Jarry guru wrote:
> Myslim, ze by bolo trosku rychlejsie, keby sa miesto noveho
> vystupu radsej upravoval hned vstup, skratka nieco ako
No kym sa ja chodil do skoly, tak ma ucili ze opravovat subor na mieste
sa rozumne neda. Teda dokazem si predstavit, zeby som menil rovnaky
pocet bytov v subore, ale nie pre pripady, ked je potrebne nahradit
X-bytov na vstupe za Y-bytov na vystupe ( X!=Y ). Ak niekto vie ako na
to rad sa necham poucit.

> "on-the-fly". Predsa len, kym mi vytvori 100MB subor (v ktorom
> sa vymeni oproti povodnemu len zo 20 riadkov), to tiez nieco
> trva.
Ma to vsak aj vyhodu, ak nieco pokazis, tak si neznicis vstup a pozes
postup opakovat a ladit kolko potrebujes.

> Ale ked som dal totozne $vstup a $vystup, potom ten subor
> urobil prazdny.
No presmerovanie vystupu cez ">", otvori subor na zapis => ak subor
existuje je skrateny na nulovu velkost, takze uz z neho neprecitas
povodny obsah :-)

BTW.
Ak mas problem s velkostou pouzi gzip/compress a genialnu vlastnost
UNIXu retazenie prikazov ( pipe )
pr.
gzip vstup # uvolnim priestor na novy subor
gzcat vstup.gz | sed "/retazec/s/^.*$/XYZ/" | gzip >vystup.gz

--
Mgr. Vladimir Kralik	tel.: +421 88 4358 176
Zvolenska cesta 19		fax.: +421 88 4161 231