[linux] sendmail: alias to program

Jarry guru jarry na gmx.net
Středa Duben 11 09:37:16 CEST 2001

Caute!

Mam takyto problem so sendmailom: Do /etc/aliases som dal
command:	|/bin/command

Ide o dorucenie mailu cez program. V tomto pripade si
/bin/command precita mail poslany na adresu command na mojkomp
a podla obsahu upravi niektore subory (konkretne pravidla
pre ipchains) a spusti ipchains nanovo. Ucel je asi zrejmy...

Mam vsak problem s pristupovymi pravami. Netusim, ako aky
user je /bin/command spustene. Stale mi vyhadzuje chyby:

/bin/command: /etc/ipchains.rls: Permission denied
chmod: /etc/ipchains.new: Permissions denied
cp: /etc/ipchains.new: Permissions denied

sendmail bezi ako root, ale /bin/command mi asi ako root
nespusti, inak by taketo chyby nevyhadzoval.

Asi to nie je velmi bezpecne, ale ja by som potreboval aby
sa mi /bin/command spustil sendmailom ako root. A prave toto
mi nefachci, ani ked /bin/command je setuid root:
-rwsr-sr-x   1 root     root     3640 Apr 11 09:03 command

V sendmail.cf je zadefinovane:
Mprog,		P=/bin/sh, F=lsDFMoqueu9...
Takze /bin/command sa spusta v normalnom shell-i, nie v
dakom "restricted". Tak kde je zadrhel?

Pritom ale ked spustim rucne /bin/command < mail, vsetko
funguje. Vie niekto ako z tejto slamastiky?

Jarry