[linux] sendmail: alias to program

Marcel Telka marcel na telka.sk
Středa Duben 11 10:36:48 CEST 2001

Napísané dòa 11.04.2001 09:37:16 +0200, (autor: Jarry guru):
> [...]
>
> Mam vsak problem s pristupovymi pravami. Netusim, ako aky
> user je /bin/command spustene. Stale mi vyhadzuje chyby:
>
> /bin/command: /etc/ipchains.rls: Permission denied
> chmod: /etc/ipchains.new: Permissions denied
> cp: /etc/ipchains.new: Permissions denied
>
> sendmail bezi ako root, ale /bin/command mi asi ako root
> nespusti, inak by taketo chyby nevyhadzoval.
>
> Asi to nie je velmi bezpecne, ale ja by som potreboval aby
> sa mi /bin/command spustil sendmailom ako root. A prave toto
> mi nefachci, ani ked /bin/command je setuid root:
> -rwsr-sr-x   1 root     root     3640 Apr 11 09:03 command

Pokial je /bin/command skript, tak setuid bit sa neberie do uvahy. Ked
chces zistit pod akym uid je spusteny, skus pouzit napr. prikaz id.

<SECURITY WARNING>
BTW, ked to budes mat hotove, tak zverejni tu e-mailovu adresu a najlepsie
aj s formatom toho e-mailu, alebo s vypisom /bin/command (aby to dlho
netrvalo, kym na to prideme :-)))
</SECURITY WARNING>

--
| Marcel Telka <marcel na telka.sk> |